Recenze: Komiksoví Avengers se představují

Hláška „Avengers do boje!“ se nese nad pestrobarevnými stránkami, které jsou plné Iron Mana, Captaina Ameriky nebo Thora, ale i u nás hodně málo známých hrdinů.

Komiksoví Avengers u nás nikdy nebyli moc známí. Ačkoliv jde o klíčovou skupinku superhrdinů z komiksů od Marvelu, nás jsi se mohl setkat se Spider-Manem, Wolverinem a obecně X-Meny, ale až v posledním roce či dvou se začala objevovat i u nás jména jako Iron Man či Captain America. Ono není jednoduché do rychlíku, kterým Marvel je nasednou a zvlášť ne do postavami nadupané série Avengers.

Tak schválně, koho z nich poznáváte? •  BB/art

Avengers: Do boje! tou možností ale jsou. Váží se k roku 1998, kdy série znovu startovala a tak můžeš začít od píky. Tak trochu. Stejně se na tebe valí desítky postav, o kterých jsi neslyšel, pokud Marvelu fakt hodně nefandíš. S tím se pojí naprostý chaos, z nějž si i tvůrci sami dělají občas legraci. Problém je v tom, že stylem jsou Avengers trochu zastaralí a naivní, zvlášť, když je porovnáš s Ultimates, moderní verzí sebe sama z drsnějšího Marvel vesmíru.

Ale to už patří k historii komiksu, jíž tenhle soubor bezesporu je. Scenárista Kurt Busiek tu možná některé své fanoušky zklame, ale i on v době psaní jel na vlně, která stvořila rozporuplné Tajné války. Avengers jsou tady barevní, občas až přeplácaní a jejich protivníci hodně často směšní. A zároveň ještě pořádně nefungují vztahy mezi členy skupiny, o čemž jsou Avengers především.

Iron Man v akci! •  BB/art

To ve mění v druhé polovině knihy, kdy jsou příběhy už něco vážnější, dialogy serioznější a hlavně je tu méně superhrdinů. Celkově jde o pořádný špalek komiksové historie, který budeš chvíli číst. Plní ale dobře svou roli – představuje na slušném prostoru superhrdinskou skupinu, která má za sebou pár desítek let vývoje a u nás o ní málokdo ví něco víc. Jen ten překlad mohl být lepší, o hodně lepší.

+ Pořádný kus komiksové historie poprvé představuje nejslavnější tým superhrdinů Avengers.
- Příběhy z roku 1998 jsou už dneska trochu naivní. Překlad se navíc celkem nepovedl.

70%