Revoluce v nákladní dopravě? Na nebi! Nové vzducholodě se už rodí

Revoluce v nákladní dopravě? Na nebi! Nové vzducholodě se už rodí
Sdílej
 
Ve Francii vzniká nová třída vzducholodí Flying Whales. Měly by znamenat revoluci v nákladní dopravě na nebi. Továrny, ve kterých se budou konstruovat, se plánují po celém světě.

Obří kytovci jsou odedávna považováni za krále oceánů a stejně tak vzducholodě díky své velikosti a síle panovaly svého času nebesům. Není proto divu, že si francouzská společnost, která ve spolupráci s mnoha technologickými firmami i tamní vládou připravuje projekt obřích nákladních vzducholodí, vybrala název Flying Whales. Jejich vynález navíc svým tvarem i barvou létající velryby trochu připomíná. 

Nové vzducholodě už za dva roky

Novou třídu vzducholodí s technologickým označením LCA60T nelze popisovat jinak než v superlativech. A tak i připravovaná továrna v městečku Laruscade nedaleko Bordeaux překoná řadu rekordů. Bude 65 metrů vysoká, 265 metrů dlouhá a zaměstnání v ní najde asi 200 specializovaných pracovníků.

Po dokončení půjde o vůbec nejvyšší industriální halu v Evropě. Výstavba by měla začít ještě v letošním roce, a pokud vše půjde podle plánu, k letovým testům první vzducholodě LCA60T dojde začátkem roku 2027. Následovat bude certifikace a uvedení do ostrého provozu. 

Továrny po celém světě

Ambice Flying Whales rozhodně nekončí ve Francii. K první továrně v regionu Nová Akvitánie přibude brzy druhá v kanadské provincii Québec. Cílem je, aby mohly zkonstruované vzducholodě vždy rovnou začít operovat ve svém domovském kraji. Třetí továrna obslouží Asii a Tichomoří, vznikne však na jihu Austrálie. Každá konstrukční hala by měla stát asi 4 miliardy korun a ročně vyprodukovat dvanáct kompletních vzducholodí. Cílová roční výrobní kapacita celé firmy tak činí 36 kusů. 

Přírodní katastrofy často vyřadí z provozu klíčová letiště, pro vzducholodě to ale není problém •  Flying Whales

Pomáhat a létat

Ptáte se, k čemu je vlastně taková nákladní vzducholoď dobrá? Společnost Flying Whales uvádí dva hlavní důvody, proč se do vývoje svého revolučního produktu pustila. Tím prvním je posílení schopnosti ekonomicky a společensky pozvednout zanedbané a logisticky špatně dostupné regiony, například v Africe či Jižní Americe. Druhý cíl je neméně ušlechtilý, a sice významně zredukovat environmentální dopady letecké přepravy nákladu. 

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

 

Články odjinud