Pořádný sporťák? Představujeme vám BMW Gina

Pořádný sporťák? Představujeme vám BMW Gina
Sdílej
 
Představujeme vám luxusní sporťák s přiléhavou a proměnlivou kapotou - designérský koncept Gina Light visionary model ušetří spoustu materiálu, peněz i času a to vše za pomoci několika tlačítek.

 

Vždyť to je hloupost, říkáte si? Kdepak. Plechy karoserie totiž konstruktéři nahradili speciální elastickou tkaninou, která se chová jako kůže. Už sám název Gina (Geometry and functions In „N“ Adaptions) což znamená „Geometrie a funkce s nekonečnými možnostmi přizpůsobení“ prozrazuje vše.

 

Anatomie Giny

Ke změně tvaru napomáhají „kosti“ auta z ocelo-carbonových kompozitů, poháněné elektrohydraulickými prvky. Auto vypadá doslova jako nějaký prapodivný živočich potažený kůží. Rozevírá svá oční víčka, aby odhalil namodralé světlomety. Svůj celkový tvar zvládne přizpůsobovat i za jízdy a zlepšuje tak svoji aerodynamiku přímo v akci. Myšleno bylo také na interiér, který lze nastavit podle přání řidiče, aby mu padl jako ušitý na míru, a to včetně sedadel. Koncept Gina vzešel z modelu BMW Z4, po němž zdědil stejný motor i podvozek.

 

Žádný hadrový panák

Asi vás zajímá bezpečnost takového látkového auta. Máte snad obavy, že by po autonehodě zbyla z vašeho BMW Gina jen hromada potrhaných a zmuchlaných hadrů? Kdepak. I na tohle jeho konstruktéři mysleli. Právě ona ocelo-carbonová vnitřní kostra auta zajišťuje bezpečí posádky.

 

Prohlédněte si v naší fotogalerii sporťák BMW Gina!

 

 

Nepraktický prototyp

Přijde vám divné, že jste tohle auto ještě neviděli nikde na ulici? Pravděpodobně ani nikdy neuvidíte. Jde totiž o prototyp, který BMW umístila do svého muzea v Mnichově. Sériová výroba je tedy zatím bohužel dost nepravděpodobná. Když se ale zamyslíte nad praktickým využitím, jde veškerá estetika stranou. Pokud by totiž někdo vaše BMW Gina obešel s klíčem v ruce, nepoškrábal by pouze lak, ale rozpáral by celou karoserii. Zda by se dalo takhle poškozené auto opravit jehlou a nití nikdo neví. Stejně tak mytí BMW Gina je velkou záhadou.

 

Na kolik stupňů je potřeba tohle auto prát, aby se nesrazilo, výrobce raději neuvádí. V zimně by ale mohlo být možné obléknout Ginu do kožichu a v létě jí nechat některá místa odhalená pro lepší cirkulaci vzduchu a ochlazení posádky. Avšak ani tyhle nápady zatím nepřesvědčili BMW k sériové výrobě Giny.

Klíčová slova:
BMW, auto, Gina, design
 

Články odjinud