Recenze: Zápisník smrti podruhé odhaluje tajemství a… zabíjí!

Hororová manga Death Note pokračuje v ukázkově temném duchu. Hlavnímu hrdinovi už nezáleží na nápravě světa, místo toho vyřídí každého, kdo ho chce ohrozit.

Light byl ten nejvzornější student. Plně se soustředil na školu a své povinnosti, vždy připravený podávat maximální výkony – inu splněný sen japonských rodičů. Jenže pak narazil na tajemný zápisník. Pokud do něj napíše jméno osoby, jejíž tvář zná, dotyčný zemře. A tak Light začal měnit svět podle svého.

Kromě Lighta se v prvním dílu představily i další postavy včetně smrtonoše Rjúka, kterému Zápisník smrti původně patřil. Až ve dvojce se ale naplno ukáže Lightův zapřísáhlý protivník. Tím je tajuplný geniální detektiv známý jenom jako L. A čeká nás velké překvapení. Japonci totiž dávno před seriálovým i filmovým Sherlockem Holmesem pochopili, že géniové musí být pošukové. L geniální je, hodně. Takže je i hodně velký pošuk.

Silný záporný hrdina je jedním z důvodů, proč se Death Note těší pověsti jedné z nejlepších mang posledních deseti let. Typicky japonskou myšlenku, že pořádek a pracovitost jsou těmi nejlepšími vlastnostmi, totiž úplně převrací na hlavu. Pořádný i pracovitý Light tyto vlastnosti využívá k zabíjení a jde mu především o vlastní uspokojení. Ani L nemá žádný zájem na nějakém Dobru… bojuje prostě proto, že nesnáší porážky. Dopady promyšleného souboje těchto dvou protivníků na nevinné jsou děsivé, ale sledovat ho je hodně napínavé.

Jako u každého správného japonského komiksu se nedá spolehnout na to, že odvaha a víra ve spravedlnost někoho ochrání. V Death Note 2 se umírá často a často i nečekaně. Kresba je chladně černobílá a perfektně vystihuje atmosféru, která rozhodně není pestrobarevná, ale ukázkově temná. Death Note je jednoznačně nejlepší komiksová hororová série, jaká u nás momentálně vychází.

+ Souboj L a Lighta nabírá obrátky a o nečekané zvraty není nouze.

- Je to manga, takže si musíte zvyknout na čtení zprava doleva.

70 %