Recenze: I X-Meni mají své dny. Hrají si, ale zlobí

Bojujte po boku Wolverina. Naučte se používat Cyclopsovy energetické paprsky. Nechte se vést Magnetem. Vytvořte si vlastního, unikátního mutanta. To všechno zní zábavně, že? Jenže není.

Pro vývojáře ze Silicon Knights je hra X-Men: Destiny smutným podtrhnutím sestupné tendence, která začala komerční neúspěchem občas až neprávem kritizovaného Too Human. Dostanete přímočarou akci s RPG prvky. Ty se týkají hlavně vývoje vaší postavy. Příběh je i přes slibované ale nesplněné kladení důrazu na morální dilemata hrdinů umělým, nudným polotovarem.

Zápletka vás vezme do světa X-Menů, kde jejich mentor Profesor X zemřel a mutanti se musí bránit lidem. Tým superhdrinů se na jedné straně snaží vyhnout otevřené válce a bojují jenom s násilnými fanatiky. Na druhé straně si Bratrstvo vedené Magnetem nebere servítky a bije se podle práva silnějšího. Vy si zvolíte jednu ze tří postav s různou minulostí a schopnostmi. První není tak důležité, nad druhým byste se ale měli zamyslet.

Být či nebýt tvrdým bijcem s kamennými pěstmi, rychle zasahujícím útočníkem nebo radši chcete odstřelovat protivníky zdálky energetickými paprsky? Schopnosti se postupně vylepšují, hodně často se taky kopírují podle toho, co dokáží mnohem známější X-Meni, takže možnosti rozvoje vaší postavy jsou příjemně široké a uspokojující.

Bohužel je to k ničemu, protože samotný základ hry, tedy boj, je nesmírně nudný. Ryze akční hra spoléhá hlavně na rychlé mačkání tlačítek, pohyb a s komby moc nepracuje. Opakování úkolů donekonečna po nějaké době prostě přestane bavit. Ani primitivní design misí nepomáhá. Prakticky vždycky je vaším úkolem naběhnout na nějaké místo a vymlátit všechny protivníky.

Když úkol typu „zlikviduj 100 nepřátel“ dostanete podesáté, je už úplně jedno, jaké máte schopnosti. Tohle není žádná zábava. Grafika je navíc zoufale zastaralá a byla by zastaralá i před takovými třemi lety. Dialogy jsou nudné a zahazují potenciál setkávání se slavnými superhrdiny. Takže ve výsledku je X-Men: Destiny jenom otravnou, stereotypní mlátičkou, která komiksové předloze dělá spíše ostudu.

+ Stanete se mutantem s vlastními zvláštními schopnostmi, které se postupně vylepšují.

- Úkoly se opakují a po nějaké době už jsou stereotypní a nudné.

40%