Legendární Rayman: Blonďatý sympaťák se vrací

Legendární Rayman: Blonďatý sympaťák se vrací
Sdílej
 
Úsměv od ucha k uchu, oči jako tenisáky a ruce a nohy, které létají takovou rychlostí, až skoro nejsou vidět. To je Rayman, hrdina stejnojmenné herní série, která nám dělá radost téměř dvacet let.

 

 

 

 

Sympatickou podobu i charakter dal Raymanovi jediný člověk – francouzský herní designér Michel Ancel. Dodnes stojí za všemi hrami, které vznikly s blonďatým hrdinou v hlavní roli. K Raymanovi tak patří stejně jako kreslíř Zdeněk Miller ke slavnému Krtečkovi a animátor Břetislav Pojar k medvědům od Kolína.

Skokan po legendách

Nejnovější hra se jmenuje Rayman  Legends a vrací hráčům propracovanou dvourozměrnou skákačku. Máte pocit, že časy takových games dávno minuly, když tu máme úžasné 3D střílečky? Legends vám ukáže, že se mýlíte. S Raymanem budete nadšeně skákat po plošinkách a ničit nepřátele v několika detailně nakreslených světech, které čerpají z řecké, asijské anebo středověké mytologie.

Fotbal? Ano!

Rayman je sice hlavní hrdina, ale je jen jednou z postav, které se vám dostanou pod ruku. Nesmíme zapomínat na vychechtaného Globoxe, létajícího žabáka Murfyho anebo na modré týnsíky. Postav je ale mnohem více. Jejich skupinová síla se projeví při multiplayerovém hraní jakékoliv úrovně anebo v akčním fotbalu, kdy si na jedné obrazovce snažíte s kamarády dávat góly.

Bude toho hodně

Ancel se svými lidmi popustil uzdu fantazii, a tak se dočkáme opravdu komediálních čísel. Nejde jen o animace, ale také o speciální úrovně, ve kterých musíte skákat a sbírat bonusy do rytmu rockových písní (třeba Eye of the Tiger) anebo zachraňujete týnsíky před jistou smrtí. Někdy jsou situace divoké a nebezpečné, jindy vás hra naopak uklidní, jen aby vám hned nato dokázala, že umí být pěkně záludná. Její podrobnou recenzi vám přineseme v některém z dalších čísel ábíčka.

 

Videoreportáž z přípravy hry můžete vidět tady: 

 

Jak se dělá Rayman

Jak se dělá Rayman

 

Jak se dělá skákačka

Rayman Legends  možná nepůsobí složitě, ale ve skutečnosti byla velmi náročná na vývoj. Vypravili jsme se přímo do francouzského sídla Ancelova týmu, abychom se podívali, jak vlastně taková hra vzniká.

- První krůčky nové hry se odehrávají v Ancelově hlavě. Vymyslí tematické prostředí i herní náplň a svoji vizi předá grafikům, kteří nakreslí na papír návrhy postav a prostředí. Skicy překreslují neustále dokolečka, dokud s nimi není Ancel spokojen. Teprve pak je převádějí do počítače a dále upravují.

- Velká zodpovědnost leží na animátorech. Jsou to oni, kdo vdechne postavám život skrz jednotlivé pohyby. Nakreslené postavičky nejprve vezmou a „rozřežou“ na pohyblivé části. Dále definují, kde mají být otočné body – tedy klouby – a přizpůsobí všechny pohyby úderu nebo třeba pádu ze skály a či jiné akci.

- Výtvarníci mezitím připravili jednotlivá prostředí, tedy pozadí a popředí úrovní. Designéři do nich vloží postavy a přiřadí jim určitý model chování. Některý nepřítel tedy může jen tak stát a čekat, zatímco jiný naopak přiskočí na obrazovku shora nebo vyleze zespoda.

- Samotná hra vzniká až ve velkém editoru. V něm návrháři vybírají plošinky, nepřátele a efekty a skládají je dohromady tak, aby úroveň co nejlépe vypadala a skvěle se hrála. Jednoduchým stiskem tlačítka mohou vyvolat Raymana a rovnou si svoje dílo otestovat.

 

 

Halo Spartan Assault: Zachraňte svět na cestách

Halo Spartan Assault: Zachraňte svět na cestách

Dynasty Warriors 8: Čína vrací úder!

Dynasty Warriors 8: Čína vrací úder!

Dust 514: Vesmírná řežba

Dust 514: Vesmírná řežba

Klíčová slova:
hry
 

Články odjinud