Recenze: Černá loď připlouvá se strašidelnými příběhy

Povídková knížka Příšerné příběhy z Černé lodi od Chrise Priestlyho potvrzuje, že v mořských hlubinách se skrývají netušené věci.

Britský spisovatel Chris Priestley se nebojí čtenáře pořádně vystrašit. U nás mu už vyšly povedené Příšerné příběhy strýce Montaguea, na kterého mimochodem narazíte i v Černé lodi. Ovšem Příšerné příběhy z Černé lodi jsou ještě lepší. Kniha se odehrává ve staré krčmě, kde za bouře uvízne záhadný námořník. Jeho hostiteli jsou pouze dvě nemocné děti, protože otec odešel do vesnice pro lék, a pro ukrácení času jim vypráví strašidelné historky.

Mohlo by se zdát, že Chris Priestley opakuje stejný trik. Ani v jeho předchozí knize nechyběl tajemný vypravěč a vylekaní dětští posluchači. Příšerným příběhům z Černé lodi jde ale vysloveně k duhu to, že se všechny povídky točí kolem moře a mořských vlků. Žraloci z hlubin, démoni ukrytí v dalekých přístavech, podivné tišiny obývané krvežíznivými tvory nebo vraždící plavčíci - to vše a ještě mnohem víc v knize naleznete.

Priestley dokáže skvěle popsat vůni mořského vánku i smrad utopenců, krásu japonského přístavu i děs démonického tetování. Pokud byste ho slyšeli vyprávět to během bouřlivé noci, rozhodně byste jen tak neusnuli. Budit napětí se mu navíc daří nejen v jednotlivých povídkách, ale i ve chvílích, kdy se vrací do prázdného hostince.

Recenze: Nejdokonalejším vězením je Inkarceron. Má vlastní inteligenci

Dětští posluchači si jsou čím dál jistější, že jejich host cosi skrývá. Jak je možné, že zná tolik příběhů, o kterých nemohl podat svědectví žádný živý? Co je to za loď, jejíž silueta se skrývá za obzorem? A proč se jejich otec stále nevrací? Priestley neuznává dobré konce a je jasné, že nejpříšernější příběh Káťa a její bratr neuslyší, ale prožijí.

Příšerné příběhy z Černé lodi jsou plné odkazů na klasické strašidelné historky Edgara Alana Poa. Její jazyk je plný náznaků, ale přitom dostatečně obrazný a jednotlivé zápletky jsou náležitě rozmanité a děsivé. Radost z četby násobí ilustrace, které svou ponurostí perfektně vystihují atmosféru a zároveň připomínají loutkové filmy Tima Burtona jako Mrtvá nevěsta. Pokud se tedy rádi bojíte, neměly by Příšerné příběhy z Černé lodi ve vaší knihovničce chybět. Jen škoda, že ta noc v krčmě byla tak krátká…

+ Správně děsivé příběhy s vůní mořské soli.

- Příběhů je jenom pár.

80%