Arachnoid VR vypustil do centra Prahy obří pavouky

Arachnoid VR vypustil do centra Prahy obří pavouky
Sdílej
 
Virtuální realita Golem v pražském hračkářství Hamley's nám v ábíčku udělal už jednou radost. Vypravili jsme se v ní do rudolfinské Prahy a vyřešili záhadu Golema. Nyní v těch samých místech musíme projít podzemím plným pavouků.

 

Velká chlupatá noha sebou cukne a zmizí za zatáčkou. Přesně vím, komu patřila: Její majitel má ještě sedm dalších a jde o zrůdně přerostlého pavouka. Takového toho pavoučího typu, kterého nechcete potkat a vlastně si ho ani představovat. A teď je tady, pár metrů ode mě v temné chodbě. Skvělé.

Arachnoid VR: Zatím dobrý... •  DIVR

Arachnoid útočí zezadu

Nervózně svítím po stěnách podzemní štoly baterkou a přemýšlím, kam jít. Cítím se ještě příliš mladý na to, aby mě nějaká šestimetrová osminohá bestie zabalila do kokonu. Dopředu proto celkem pochopitelně nechci a za mnou je... V tu chvíli se mě něco na zádech dotkne. "Ááááá," zařvu hrůzou, prudce se otočím a zašermuji rukama. "Au," ozve se zděšeně. Není to pavouk, naštěstí, jen kolega Zdeněk (ten třeba tady testuje RC loď Warrior), se kterým procházíme hrou Arachnoid pro virtuální realitu. A věřte nám, že jde o tak intenzivní zážitek, že zapomenete na ty brýle, které máte na hlavě. Taky jsme se jimi při tom šoku pěkně vzájemně bouchli.

Svobodná VR

Ale postupně. Arachnoid je stejně jako Golem zážitkovou a trochu interaktivní hrou pro virtuální realitu od českého studia DIVR. Ta je zajímavá v tom, že kromě brýlí Oculus Rift nesete i baťoh XMG s výkonným počítačem a pohybujete se po 250 metrech čtverečných. Vaši pozici sledují kamery OptiTrack a posílají vám do brýlí správný obraz. Výsledkem je naprosto svobodný pohyb po herní ploše a vcítění se do role, kterou hrajete. Pomáhá tomu i do brýlí umístěný senzor Leap Motion, který sleduje pohyby vašich rukou. A v těch máte jediný nástroj v celé hře: baterku.

Zdeněk z ábíčka zkoumá svět, který my nevidíme •  Pavel Dobrovský

CK Časovka

Ne, nedají vám ani klacek, abyste s ním pavouka bacili. Jen baterku. Její světlo odhaluje detaily zákoutí opuštěného dolu. Uvízli jsme v něm společně se Zdeňkem při cestě z budoucnosti do minulosti. Tak už to u studia DIVR chodí, začíná tak i jejich druhá VR jízda Golem. V té ale na rozdíl od Archanoid nejsou přerostlí pavouci. Ti se v záři baterky objevují už od prvních kroků a čím hlouběji se do podzemních chodeb noříme, tím je jich víc, zvětšují se a vylézají z více děr.

Arachnoid VR: Už to začíná být horší! •  DIVR

Horor v centru Prahy

Obří pavouci, proti kterým se nemůžete bránit, ve stísněných podzemních chodbách, to je recept na strach. Nejen, že se míhají všude kolem nás a kvůli technologii to vypadá, že jsou skutečně ve stejné realitě jako my, ale prostředí navíc reaguje na naše pohyby. Tím dodává virtuální realitě na realitě. Když stojíme na místě a dohadujeme se, jakou další chodbou se vydáme, tak pavouci (tedy jejich umělá inteligence) vyhodnotí, že se nic neděje a zůstanou ve svých dírách. Když se naopak chováme hystericky, dupeme sem a tam a řveme, tak se přijdou podívat. Nám se Zdeňkem se to tedy nestalo, protože ani jeden z nás nemá pavouky rád, a tak jsme většinu času hlavně stáli a báli se posunout dopředu.

Arachnoid VR: A teď je to strašně strašně špatné! •  DIVR

Obří pavouky nezapomenete!

Každý horor musí mít velkolepé finále a věřte, že to v Arachnoidu stojí za to. Dostanete se k němu po přibližně patnácti minutách hraní, což sice není dlouhá doba, ale ani tak z výletu do opuštěného dolu nezapomenete ani jednu minutu. Vzhledem k reaktivnosti virtuálního prostředí si můžete hru projít klidně i vícekrát s až třemi kamarády a zkoumat, jestli se nestane něco jinak. To je dost dobře možné, protože produkt autoři upravují i v závislosti na reakcích návštěvníků.

Kamery OptiTrack snímají polohu uživatele v bludišti •  Pavel Dobrovský

VR zážitek na entou

Stejně jako u Golema je nutné Arachnoid vnímat jako interaktivní zážitek a ne jako hru. Těch herních úkolů, které musíte splnit, je jen hrstka a jsou tak jednoduché, že je okamžitě jasné, co musíte dělat. Jedním z nich je třeba sbírání tajemné energie, dalším pak nalezení správného kódu k otevření dveří, a tak podobně. I samotný cíl hraní je trochu jiný, než u klasické hry – tady jde o sdílení zážitku, komunikaci a společnou skupinovou zábavu. Nebo kolektivní hrůzu, když se sejde parta arachnofobů. Mimochodem, jestli máte fakt velký odpor k pavoukům, tak Arachnoid ani nezkoušejte.

Každý dostane svůj počítačový batoh a brýle Ocu- lus Rift osazené senzorem snímajícím pohyb rukou •  DIVR Labs/Schenker Technologies GMBH

Chceme další!

Nám v redakci zatím oba produkty od DIVR udělaly radost. Technicky jsou dobře zpracované a našince potěší jejich lokalizace do češtiny. V jejich originální realizaci na velké ploše je vidět i cesta pro virtuální realitu, která bude umístěna do nákupních středisek a zábavních parků, kde bude sloužit jako vlastní atrakce s velmi unikátním obsahem.


Přečtěte si také:

XTAL: Otestovali jsme českou virtuální realitu s rozlišením 5K

XTAL: Otestovali jsme českou virtuální realitu s rozlišením 5K

ABC TV: Golem VR? Rozhovor s šéfem studia DiVR o pražské virtuální realitě

ABC TV: Golem VR? Rozhovor s šéfem studia DiVR o pražské virtuální realitě

Nintendo Labo: Papírový hardware

Nintendo Labo: Papírový hardware

Nejkrásnější pavouci

Nejkrásnější pavouci

Na návštěvě Golem VR:

ABC TV: Na návštěvě Golem VR • Zdroj: redakce ABC

 

Články odjinud