Lokomotiva přezdívaná Karkulka

Lokomotiva přezdívaná Karkulka
Sdílej
 
Motorové lokomotivy řady T 444.0 byly jedny z prvních typů, který měl začít nahrazovat používané parní lokomotivy.

 

Lokomotivy byly vyráběny od roku 1962 a kvůli barvě se jim přezdívá Karkulky.

TECHNICKÁ DATA

Max. rychlost: 70 km/hod.

Hmotnost: 56 000 kg

Délka: 12,640 m

Výkon motoru: 515 kW

Přenos výkonu: hydrodynamický

 

ŽELEZNICE H0

1. Motorová lokomotiva T 334.0 (4/2012)

2. Nákladní vagon Smmp (4/2012)

3. Nákladní vagon Zkks (5/2012)

4. Motorová lokomotiva T 444.0 (15/2012)

 

PŘÍPRAVNÉ PRÁCE

1. Ohybové čáry ukončené trojúhelníčkem narýhujte z lícní strany, ohybové čáry ukončené kolečkem narýhujte z rubu.

2. Kancelářským papírem podlepte díly 2 a 20, čtvrtkou podlepte díly 24. Orientace vozu a dílů je označena červenými šipkami.

3. Z kulatých párátek průměru 2 mm připravte osy dvojkolí 23 (4 kusy) a osy nárazníků 17 (4 kusy). Ze špejle průměru 3 mm připravte osy otáčení podvozků 32 (2 kusy). Rozměry a zbarvení najdete v kresbě vystřihovánky.

4. Z drátu průměru 0,5 mm můžete vyrobit variantní hák 19, rozměry a tvarování jsou opět v kresbě, číslo je podloženo modrou barvou.

 

Lokomotiva Karkulka •  Luboslav Šléška

 

NÁVOD NA SLEPENÍ

1. Vystřihněte díl 1, jeho bočnice ohněte a slepte. Díl zatižte a nechte proschnout. Z rubu na díl 1 nalepte díl 2, opět zatižte a nechte proschnout. Po proschnutí ve slepených dílech můžete vyříznout montážní otvory označené červenými úhlopříčkami. Slouží k usnadnění lepení kabiny a kapot na rám.

2. Sestavte dlouhou kapotu z dílů 3, 4, 5 a krátkou kapotu z dílů 5, 6 a 7. Z dílů 8, 9, 10, 11 a 12 zpracujte kabinu strojvedoucího. Nejdříve k dílům 9 a 10 přilepte spodní čela 8. Následně přilepte horní čelní okna 11. Nakonec přilepte střechu 12. Hotovou kabinu nalepte na díl 1, pozor na orientaci.

3. Nyní přilepte k dílu 1 a ke kabině dlouhou kapotu, doporučujeme lepidlem potřít místa k lepení na dílu 1 a 8, kapota se pak lépe usadí a vyrovná. Podobně přilepte krátkou kapotu.

4. Sestavte palivovou nádrž 15 a nalepte ji zespodu na díl 2. V točnách podvozků 14 prorazte otvory pro osy otáčení podvozků. Točny 14 sestavte a přilepte na díl 2. Do otvorů v dílech 14 vlepte osy 32 připravené ze špejlí. V čelnících 13 prorazte otvory pro osy nárazníků a díly sestavte. Čelníky 13 nalepte na díl 2. Nyní k 

těmto dílům přilepte bočnice dílu 1.

5. Z dílů 16, 17 (díly připravené z párátek), 18 sestavte nárazníky a vlepte je do otvorů v čelnících 13. Sestavte hák a šroubovku 19 a nalepte na čelníky 13. Můžete použít variantní hák z drátu. Sestavte stupačky 30 a nalepte je na vyznačená místa na dílu 1.

6. Sestavte podvozky z dílů 20 a 21. Z dílů 24, 25, 26, 27 a 28 sestavte kola. Díl 28 namotejte bez lepení na špejli nebo tužku, vložte do slepeného dílu 27, volným koncem díl 28 přilepte zevnitř k dílu 27, díl 28 rozviňte po obvodu dílu 27 a zafixujte lepidlem. Takto vytvořený běhoun kola uzavřete dílem 26 a celek nalepte na slepené díly 24 a 25. Hotová kola nasuňte na osy dvojkolí 23 připravené z párátek a vycentrujte. Rozchod kol je 16,5 mm. Kola přilepte. Hotová dvojkolí nasuňte zevnitř do otvorů v rámu podvozků a z venku zafixujte zákolníky 29. Hotové podvozky nasaďte na osy 32 a zafixujte zarážkami 22, které přilepíte k ose 32.

7. Sestavte pluhy 31 a nalepte je zespodu na čelníky. Hotový model přestříkněte lakem na vlasy, odpuzuje prach a zvýrazní barvy modelu.

 

Motorová lokomotiva T 211.0

Motorová lokomotiva T 211.0

BOBINA - Elektrická lokomotiva E499.0

BOBINA - Elektrická lokomotiva E499.0

Parní lokomotiva 422.002

Parní lokomotiva 422.002

 

Klíčová slova:
karkulka, lokomotiva, vlak