Dungeons: Nikdy nebylo tak dobré být zlý

Dungeons: Nikdy nebylo tak dobré být zlý
Sdílej
 
Při procházení rozsáhlých dungeonů plných pokladů i monster dostal každý hráč touhu být jednou ten špatný a vybudovat svou vlastní říši zla. Do role mocného pána jeskyně se můžete dostat v nové hře Dungeons.

Je to téměř čtrnáct let, co se zrodila převratná strategie Dungeon Keeper, ve které hráči budovali úchvatné kobky, trénovali monstra a učili čaroděje nejrůznějším kouzlům, aby odolali nájezdům "ošklivých" hrdinů a příšer konkurenčních provozovatelů podzemí. O dva roky později vyšlo ještě pokračování Dungeon Keeper 2 s nádhernou grafikou, vtipnými videosekvencemi a ještě vymakanější hratelností. Od té doby ale bylo ticho po pěšině - žádná zajímavá hra na pána jeskyně se neobjevila. Až letos vychází titul jménem Dungeons.

Dostáváme se v něm do role Deimose, zlenivělého pána jeskyně žijícího si klidný život po boku své přítelkyně. Bohužel, hned na začátku hry se ukáže, že jeho partnerka je pěkná mrcha, která pouze touží po jeho místu. Zradí ho a jedinou cestou jak uniknout smrti, je vzdát se krásného podzemí a s touhou po odplatě vybudovat svou říši znovu. Jak ale na to?

Ve hře jsou tři zdroje, které rozhodují o vašem bohatství (moci). Je to zlato, duševní síla a prestiž. Prakticky libovolný úkol, který dostanete se plní přes dosažení určitého bohatství. Jak ho ale dosáhnout? Do dungeonů chodí hrdinové nejenom s penězi v kapsách, ale i touhami, které chtějí v dungeonu naplnit. Jak se vám daří hrdiny uspokojit, tak jim roste jejich duševní síla. Když jsou jejich potřeby uspokojeny, vydají se z dungeonu pryč. To je ta pravá chvíle dobrodruhy odchytit a jejich duševní sílu vysát.

Za duševní sílu a zlato je možné vybavovat místnosti, tak aby vyhovovaly hrdinům, pořizovat si nová monstra a jinak vylepšovat svůj dungeon. Tím také roste prestiž, která rozšiřuje sortiment radovánek, jež si můžeme pořídit.

Některé hrdiny uspokojí pouze zlato, někteří jsou trochu ujetí a uspokojí je bolest, jiní se zase v knihovně budou nadšeně učit novým kouzlům. Zní to jednoduše a zábavně, že? Starat se však o potřeby je místy natolik nelogické, že by z toho člověku přeskočilo.

Zabíjení hrdinů také není extra jasná záležitost. Monstra jsou velice slabá a na jejich zesílení je třeba hodně duševní síly. Zatímco si našetříte na postup o jeden level, hrdinové se už mezitím dávno posunuli o dva. S monstry nemůžete ani hýbat - sedí na jednom místě, které jste předem určili. Stejně neúčinné jsou i pasti jako ostny v podlaze.

Zabíjení tak zůstává na vás (postava Deimose je součástí hry), avšak souboje jsou celkem nudnou klikačkou. I když lze své schopnosti vylepšovat jako ve hrách na hrdiny, Dungeons to zas tolik neoživuje.

Celkově vzato nejsou Dungeons špatná hra. Založena je na výborném nápadu, ale zbytečná překomplikovanost snižuje hratelnost. Ani grafické zpracování, bohužel, zdaleka nedosahuje dokonalosti. Dungeons bych zkrátka viděl jako ideální budgetovku.

45 %

+ jedinečná možnost zahrát si na pána jeskyně
- nelogičnosti v hratelnosti dělají Dungeons zbytečně obtížné

Platforma: PC

Pět nejvtipnějších reklam na videohry

Pět nejvtipnějších reklam na videohry

Jak udělali Češi díru do herního světa

Jak udělali Češi díru do herního světa

Klíčová slova:
dungeons, hry
 

Články odjinud