Vývojáři z Wicked Games: Mladá krev na české herní scéně

Vývojáři z Wicked Games: Mladá krev na české herní scéně
Sdílej
 
Dobrá česká hra nemusí být jen Mafie nebo ArmA. Domácí vývojářské týmy se prosazují i na nezávislé scéně. Mezi ně patří Wicked Games.

 

Počítačové hry jsou dnes obrovský zábavní průmysl stejně jako filmy nebo pop music. A podobně jako při natáčení hollywoodského trháku se za vývojem velkých her skrývá nenasytný rozpočet. Doby, kdy mohla gamesu roku naprogramovat parta kamarádů s dobrým nápadem v garáži, jsou dávno pryč. Například poslední díl Grand Theft Auto vyšel tvůrce na sto milionů dolarů. To odpovídá ceně jednoho dílu filmového Harryho Pottera. S takovou zábavní mašinérií se těžko soupeří. Naštěstí – stejně jako u hudby a filmů – máme nezávislou indie scénu (indie od slova independent čili nezávislý), kde stále ještě vítězí nápad a zápal nad rozpočtem a pompézností.

Z Brna do Sydney

Zatímco velkorozpočtové hry jsou u nás vzácnost, o tvůrce s fantazií a dobrým nápadem nemáme nouzi. Amanita Design, která stojí za veleúspěšným Machinariem a Botaniculou, budiž příkladem. Deset let od založení patří k současné světové špičce indie studií. Drahé licence nahradila uměleckým přístupem k věci a okouzlila celý svět. Stejnou cestou míří i Wicked Games, tým složený ze studentů brněnské informatiky a grafika Libora Popoviče tvořícího pod hlavičkou studia DestinyArt. Wicked Games mají přes své mládí už našlápnuto na vrchol. Upozornili na sebe minulý rok v soutěži Imagine Cup, kde soupeří mladí informatici z celého světa.

Celé téma si přečtete v ABC 20/2012, které se prodává od 25. září.





Tajný výzkum Googlu: Superpočítač pro kočku

Tajný výzkum Googlu: Superpočítač pro kočku

Attacknid útočí! Novou "hračku" vymyslel vývojář, co se živí stavěním robotů

Attacknid útočí! Novou "hračku" vymyslel vývojář, co se živí stavěním robotů

Do World of Warcraft dorazily kung fu pandy

Do World of Warcraft dorazily kung fu pandy

Klíčová slova:
hra, vyvojar
 

Hry