Nevídaný Jupiter má prstence: Nové fotky z Webbova dalekohledu

Vesmírný teleskop Jamese Webba (JWST) pořídil nové fotky Jupiteru. Pátá planeta Sluneční soustavy se na nich objevuje v takové podobě, v jaké jsme ji ještě neviděli. Dokonce i s miniaturními prstence, díky kterým připomíná Saturn!

Vesmírný dalekohled Jamese Webba (JWST) pokračuje v posílání skvělých fotek zpátky na Zemi. Tentokrát došlo na planetu Jupiter, kterou zachytil v nevídané podobě - včetně bouří, vichrů, polární záře, družic a miniaturních prstenců. Mrkněte na to:

Pozornost budí především načervenalé polární záře na obou pólech Jupiteru. A také velká bílá skvrna, která je ve skutečnosti bouří tak obří, že by pohltila celou naši planetu. Na dalším širokoúhlém záběru se Webbovu dalekohledu podařilo zachytit drobné prstence.

NASA vyslala nový teleskop do vesmíru teprve před několika měsíci. Dlouhé čekání, až se vybalí a zkalibruje, se zatím bohatě vyplácí. Několik let připravovaný a značně nákladný Webb posílá jednu skvělou fotku za druhou. A všechny kvalitou vysoce převyšují očekávání napjatých astronomů. Stejně jako oni se i ábíčko už teď těší na další!

Vesmír a jeho hranice objevíte tady:

Vesmírné fotografie: Smrtící tanec černých děr

Novinky z ABC: Žralok žere všechno! Jupiter a vylepšené nadzvukové letadlo

Neptun je cool! Ještě víc, než jsme si mysleli