Dinosauři ze středověku v ABC č. 2/2020

V novém čísle časopisu ABC vám ukážeme, jak si představovali a vysvětlovali dinosaury ve středověku. Předvedeme největší jeřáby světa, odhalíme tajemství zobáku papuchálků, kam hledí družice TESS, co je létající velryba Guppy... a mnoho další zábavy a zajímavostí. Kup si nové ábíčko tady.

Kup si ABC č. 2 >

Nové ábíčko přináší nejen draky a dinosaury! Největší a nejsilnější jeřáby světa. Štětinatci z Karibiku - jedovatí savci. Jak funguje a co ulovila družice TESS. Vystřihovánky plachetničky a policisty se psem. Odhalený zobák pana ptáka papuchálka. Středověká vysvětlení zkamenělin. Nejrychlejší auto na světě. Kde se vzal, tu se vzal eskymácký pes. Letadlo na provoz vesmírných lodí. A ještě mnohem víc zábavy a zajímavosti!

Pracovní jeřáby: Vytáhnou a přeloží

Staví se na souši i v moři, nehýbou se, anebo jezdí na kolech. Jeřáby patří mezi nejlepší kamarády stavařů a námořníků!

Festival ledu

V čínském městě Chabrin se v zimních měsících pořádá Mezinárodní festival ledu a sněhu. S přestávkami se koná už od roku 1963 a letos probíhá 36. ročník.

Aspark Owl: Žihadlo z Japonska

Nejrychlejší auto na světě není žádná steroidová zrůda, ale dokonale vyladěný elegán na elektrický pohon.

Univerzální zobák: Namáhavý let papuchálků

Za rybami, jimiž se živí, nalétají papuchalci desítky kilometrů. Nedokázali by to bez svého nadměrného zobáku.

TESS: Lovce exoplanet využili i Češi

Čeští astronomové potvrdili unikátního "pouštního" hnědého trpaslíka, kterého objevila družice TESS.

Přečti si, jak Češi využili družici TESS >

Lovce exoplanet využili i Češi

Jedovatí štětinatci: Savci z dob dinosaurů

Jsou prastaří. Loví v noci. Jejich kořist před nimi omdlévá. A kupodivu to nejsou upíři, ale skuteční tvorové.

Věk barbarů: Mocní Frankové

Z divokých nájezdníků barbarskými králi Galie a dědici Impéria.

Kup si ABC č. 2 >

Časopis ABC vychází dvakrát měsíčně, informuje, baví a podporuje tvořivost. Archiv starších ábíček najdeš tady.

ABC č. 2/2020 vychází 21. 1.

ABC č. 2/2020 vychází 21. 1. •  ABC