Star Wars v posledním letošním ábíčku!

V posledním letošním ábíčku se dozvíš všechno o filmu Star Wars: Vzestup Skywalkera a dostanete k tomu plakát. Hlavním tématem jsou raketové motory vytištené ve 3D. Prozradíme třeba i to, kde žili poslední mamuti. Kromě vystřihovánky bombardéru stealth a papírového diorámatu natáčení Záhady hlavolamu nechybí ani kalendář na rok 2020 s Barbarem Conanem.

Kup si ABC č. 25-26/2019 >

Star Wars jsou na titulce posledního letošního ábíčka č. 25/2019. Uvnitř najdeš článek o Vzestupu Skywalkera a dozvíš se, že Hvězdné války končí… a nikdy neskončí! Hlavním tématem tohoto ABC jsou raketové motory z 3D tiskárny. Ukážeme, jak vidí svět netopýři nebo kde žili poslední mamuti. Seznámíme vás s archeology s laserovou mačetou a ženami za volantem formule.

Už jste viděli 8000 let staré kapry z Číny? Nebo novou kometu ve Sluneční soustavě? Zažili jsme virtuální realitu ve větrném tunelu a prozradíme, jaké to bylo! Nechybí ani africké ropuchy maskované za hady, opičí plantážníci z Malajsie, tři filmové plakáty, kalendář na rok 2020 s Barbarem Conanem nebo vystřihovánka bombardéru stealth a papírové dioráma natáčení Záhady hlavolamu.

Star Wars: Vzestup Skywalkera

Konec Hvězdných válek

Dramatická vesmírná sága rodiny Skywalkerů se blíží ke konci. Schyluje se k poslední bitvě. Zavládne v galaxii konečně mír?

Relativity Space: Rakety z 3D tiskárny

Američtí vizionáři sestrojili obří tiskárnu, která bude stavět vesmírné lodě. Mají být spolehlivější, levnější a k jejich výrobě stačí jedno kliknutí!

Létající špioni

Netopýři se sledují a odposlouchávají

Lov netopýrů máme spjatý s echolokací. Jenže někdy netopýrům jejich "sonar" tak docela nestačí.

Záhada hlavolamu

Půl století seriálu

Možná nejlepší český klukovský seriál Záhada hlavolamu letos slaví půlkulaté výročí. Jak vznikl a kde byste našli Stínadla?

Modelové řeky

Jak se testuje vodní dílo

Výzkumný ústav vodohospodářský T. G. Masaryka už sto let pracuje s českými vodními toky.

Ostrov bílých medvědů

Lední medvěd není sám

V ostrovní izolaci často přežijí i jedinci, kteří by jinde neměli šanci. Třeba hnědí medvědi, kteří se narodili bílí.

Skoky do větru

Virtuální realita a létání

Nikdy jsem neskákal z letadla, ale teď skáču hned nad newyorským Manhattanem a pár minut poté i nad Prahou. Díky virtuální realitě a větrnému tunelu.

Vánoční kometa

Přiletěla z jiné planetární soustavy

Na nebi je neobvyklá vesmírná vlasatice. Vznikla v jiném planetárním systému a Sluneční soustavou jen prolétá.

Ostrovní neandrtálci

Poutníci po Egejském moři

Prvními kolonizátory ostrovů Středozemního moře zřejmě nebyli moderní lidé, ale neandrtálci.

W Series

Formule pro holky

V motorsportu mohou jezdit společně muži a ženy. Přesto vznikla série formule 1, která je jen pro dámy.

Kup si ABC č. 25-26/2019 >

Časopis ABC vychází dvakrát měsíčně, informuje, baví a podporuje tvořivost. Archiv starších ábíček najdeš tady.

Časopis ABC č. 25-26/2019 vychází 3. 12.

Časopis ABC č. 25-26/2019 vychází 3. 12. •  ABC