Nové ábíčko s dinosauřím legem je tady!

Video se připravuje ...

Nové ábíčko s dinosauřím legem je tady! Geneticky odmaskované příšery z hlubin. Podivné chování hvězdy Betelgeuze! Detaily o vývoji a průběhu formule 1. Proč kolibříci hrají všemi barvami? Vystřihovánky lesního stroje a římské věže. Jak souvisí žáby, a houby s hady? Hypermoderní koloběžka do města. Poplach u australských ptakopysků a ještě mnoho dalšího najdete v ABC č. 7/2020. Podívejte se dovnitř.

Kup si nové ABC >

Tohle číslo časopisu ABC je první, které jsme vytvářeli ze svých domovů, a když jsme šli ven, tak s rouškami na ústech. Stejně jako vy. Pevně doufám, že takových ábíček moc dělat nebudeme a situace kolem epidemie COVID-19 co nejdříve pomine a vše se zase vrátí k normálu. A co jsme pro vás pod rouškou epidemie napsali? Hlavní téma je o záhadných krakaticích, které o část jejich tajemna nedávno připravili vědci. Právě totiž luští jejich DNA a některé poznatky už zveřejnili. Skládali jsme také skvělé paleontologické Lego. Prozkoumali jsme obří hvězdu Betelgeuse, které z nějakého důvodu dochází dech se svitem. A podívali jsme i do dílen stájí formule 1, jaké pro letošní sezónu přichystaly technické novinky. Dávka článků z vědy, techniky a zábavy. Ábíčko je tu i v období karantény. Jsme s vámi a vy zůstaňte s námi.

Dinosauří fosilie: Stavebnice pro paleontology

Máme rádi dinosaury. Máme rádi Lego stavebnice. A dinosauří Lego stavebnice? Tu jsme si v redakci ábíčka přece nemohli nechat ujít!

Máme rádi dinosaury. Máme rádi Lego stavebnice. A dinosauří Lego stavebnice? Víc uvidíte v ABC č. 7/2020 •  ABC

Lego, dinosauři a fosílie: Nejlepší stavebnice nejen pro paleontology

Monstrum z hlubin:

Luštění Krakenova genomu

Krakatice obrovská je jedním z nejvzácnějších zvířat na Zemi. Šťastnou náhodou však vědci získali její genom – a už ho začali číst. Víc prozradí časopis ABC č. 7/2020 •  ABC 7/2020

Monstrum z hlubin odhaleno: Luštění Krakenova genomu

Schovka mezi vrcholky

Francouzské architektonické studio FUGU se specializuje na unikátní horské chalupy, které vytvářejí dojem, že jsou součástí okolní přírody. Víc prozradí časopis ABC č. 7/2020 •  ABC

Odolné a ekologické: Moderní chalupy zapadají do srdce přírody

Vražedná houba

Zákeřná parazitická houba už delší dobu hubí žáby na celém světě. Jenže žáby nejsou její jediné oběti.

Zákeřná parazitická houba už delší dobu hubí žáby na celém světě. Jenže žáby nejsou její jediné oběti. Víc prozradí časopis ABC č. 7/2020 •  ABC

Vražedná houba zabíjí žáby i hady po celém světě

Koloběžka Dragonfly: Skládací speciál

Rychlá jako motorka, modernější než nejnovější iPhone a sestavená z kosmických materiálů. Taková je nejluxusnější koloběžka na světě! Víc prozradí časopis ABC č. 7/2020 •  ABC

Koloběžka Dragonfly z kosmických materiálů je rychlá jako motorka

Formule 1 2020: Tajemství nové sezony

Obrovské množství peněz, práce stovek lidí, týdny a měsíce vývoje. Když zhasnou světla na startovní rovince, začíná boj o desetiny sekundy.

Tajemství světa Formule 1: Jak se vyvíjí vozy a bojuje o desetiny sekundy?

Věk barbarů 7: Nestoudní Hunové

Kočovní jezdci apokalypsy...

Nestoudní Hunové: Kočovní jezdci apokalypsy v časopisu ABC č. 7/2020 •  ABC

Jezdci apokalypsy Hunové převrátili Evropu vzhůru nohama

Kup si ABC č. 7 >

Časopis ABC vychází dvakrát měsíčně, informuje, baví a podporuje tvořivost. Archiv starších ábíček najdete tady.

ABC č. 7/2020 je v prodeji od 31. 3.

Časopis ABC č. 7/2020 je v prodeji od 31. 3. •  ABC

LEGO Orel přistál v ABC! Lunární modul Eagle

Vystřihovánky v ABC č. 7/2020

Vlajka má narozeniny: Jaký je příběh symbolu našeho státu?