Těžké stroje na elektřinu a pravěký dobrodruh v novém ABC

Poslední číslo časopisu ABC rozebírá velké těžké stroje na elektřinu a představuje pravěkého dobrodruha Brábka. Nové ábíčko přináší vystřihovánky, spoustu zábavy a zajímavosti o vědě, přírodě, moderní technice nebo fascinujícím vesmíru. Mrkni se do ABC 7/2023.

Koupit časopis ABC online >

Sovák jako Brábek

Paleoartista je výtvarník, který se věnuje kreslení a malování pravěku – krajin, rostlin i zvířat. Na to vám obyčejný výtvarný talent nestačí. Ten musíte skloubit s odbornými znalostmi o pravěku a při malování dodržovat pevně stanovená pravidla, aby obraz co nejvíce odpovídal aktuálním vědeckým poznatkům o pravěku. Paleoartisté často úzce spolupracují s paleontology, tedy vědci, kteří zkoumají život v minulých geologických obdobích.

Velké a těžké stroje, co makají na elektřinu, uvidíte v časopisu ABC •  ABC

Nejslavnějším českým paleoartistou byl Zdeněk Burian. Tím současným je Honza Sovák, který dosáhl věhlasu nejen u nás, ale po celém světě. Spolupracuje s kanadským paleontologem Philipem J. Curriem, ilustroval román Jurský park amerického spisovatele Michaela Crichtona a na základě jeho úžasných obrázků natočil režisér Steven Spielberg stejnojmenný oscarový film.

Honza je světová hvězda a nyní spolupracuje s ábíčkem na seriálu ABC dinosaurů. Je také spisovatelem a vymyslel si dobrodruha a cestovatele časem Věnceslava Brábka. Přečtěte si o něm článek Pavla Dobrovského na straně 38.

Vystřihovánky pro všechny v novém ABC

V novém čísle časopisu ABC jako obvykle nechybí vystřihovánky nebo spousta zábavy a zajímavostí o vědě, přírodě, moderní technice a fascinujícím vesmíru. Hlavním tématem toho ábíčka jsou velké těžké stroje, které jezdí na elektřinu. Vyzkoušeli jsme nejlepší sci-fi akci v galaxii, odhalujeme kočku na Mt. Everestu a mnoho dalšího.

Mrkni se do ABC 7:

Časopis ABC vychází dvakrát měsíčně, informuje, baví a podporuje tvořivost dětských čtenářů. Archiv minulých ábíček najdete tady. Nové ABC je k dostání online a na stáncích.

Přeplaťe si ABC, doručení domů je zdarma a dostanete dárek.

Časopis ABC č. 6/2023 •  ABC

Podívejte se do minulých čísel ABC, která jsou stále v prodeji online. Doplňte si sbírku vystřihovánek a užijte si spoustu zábavy a zajímavostí.

Mandalorian, Baby Yoda a mluvení se zvířaty v ABC