Pure 5000 Zetros: Parťák až na konec světa

Pure 5000 Zetros: Parťák až na konec světa
Sdílej
 
Nový terénní truck spojuje dva extrémy. Na jedné straně zdolá i ten nejdrsnější terén, na druhé se v něm bude posádka mít jako v bavlnce.

 

Action Mobil je německá dílna, která se věnuje zajímavému tuningu. Kupuje náklaďáky a přestavuje je na expediční vozy. Její nejnovější kousek nese jméno Pure 5000 Zetros. Vychází z obřího užitkového vozu Mercedes-Benz Zetros 1833, který využívá jako transportér armáda, pracovníci v povrchových dolech nebo záchranné jednotky zasahující v zemích s hrozbou zemětřesení.

Zetros je armádní Mercedes

Už původní Mercedes má pověst extrémního trucku určeného do těch nejobtížnějších podmínek, a to i mezi vojáky. Co s ním museli provést v dílně Action Mobil, aby byl ještě houževnatější? Zetros pohání šestiválcový turbodiesel o objemu 7,2 litrů a výkonu 322 koní.

Pohon rozděluje na všechna čtyři kola. Pro hladkou jízdu tak vůz nepotřebuje žádné cesty, dokonce projede s lehkostí i extrémně náročným terénem. Nádrž má kapacitu 600 litrů nafty, což by mělo stačit i na mnohadenní putování mongolskou stepí nebo sibiřskou tajgou.

I dobrodruzi si mohou užít komfort na cestách •  Action Mobil

Noblesní interiér na konec světa

Fasáda Pure 5000 Zetros vypadá drsně, ale za ní se ukrývá příjemný interiér, který připomíná prvotřídní hotel. Hned za řidičskou kabinou se nachází koupelna se sprchou a převlékárnou. Obývací pokoj slouží zároveň jako ložnice. Jídelní stolek se stisknutím tlačítka automaticky složí a vytvoří prostor pro spaní nejen pro řidiče, ale i pro spolujezdce. V kabině navíc najdete snad všechen komfort, který si můžete přát. Jídlo si uvaříte v klasické elektrické troubě, nádobí po vás umyje myčka. Nastavíte si vytápění si vytápění na radiátoru a ve spoustě zásuvek nabijete mobily a počítače.

Stolek se automaticky sklopí a promění v postel •  Action Mobil

Zásoby do pustiny

Expediční vůz nabízí také obrovskou kapacitu pro skladování vody či elektřiny. Abyste mohli bezpečně vyrazit na cesty třeba na poušť nebo do krajin věčného mrazu, naplníte si před cestou do speciálních nádrží 460 litrů pitné vody a 140 litrů užitkové vody na mytí. Elektřinu si uložíte do obří lithiové baterie o kapacitě 540 Ah. V případě, že budete mít cestou slunné počasí, si navíc můžete elektrickou energii sami vytvářet pomocí solárních panelů na střeše auta.

Koupelna na konci světa - co na ni říkáte? •  Action Mobil

Teréňák na míru

Cenu bohužel Action Mobil neprozradil. Jelikož staví auta na míru konkrétním zákazníkům, odvíjí se suma od toho, co všechno si budete chtít nainstalovat. Určitě ale můžete počítat s tím, že nebude nízká. Odhadovat můžeme podle staršího Zetrosu, který Action Mobil přestavěl na karavan před čtyřmi lety. Základní cena byla tehdy zhruba 6,5 milionu korun. Tipujeme, že cenovka Pure 5000 Zetros se vyšplhá ještě výš.


Action Mobil Pure 5000 Zetros

Pure 5000 Zetros zvládne i ten nejnáročnější terén •  Action Mobil

Délka vozu: 8500 mm

Délka obytné nástavby: 5000 mm

Výška: 3770 mm

Šířka: 2470 mm

Výkon: 326 koní

Točivý moment: 1300 N. m.

Pohon: 4 × 4


Truhlárna na kolečkách

Foto:  Nissan

Nissan společně s britskými designéry ze Studio Hardie představil dokonalou mobilní pracovnu pro řemeslníky. Jmenuje se NV300 a její první verze slouží jako truhlářská dílna na kolečkách. Provoz veškerých nástrojů budou pohánět recyklované akumulátory, které už dosloužily v elektromobilech, na pohon pil, brusek a hoblíků budou ale ještě stačit. Nabíjení zajistí podobně jako u Zetrosu solární panel na střeše dodávky. Jaká je výhoda putovní dílny? Zejména to, že řemeslník může pracovat přímo na místě. Kromě toho by mohlo být zajímavé si takové auto půjčit třeba v případě, že si zrovna budete chtít něco vyrobit, nebo opravit – a za pár dní zase vrátit.


Unicat MD57: Mezi extrémem a pohodlím

Unicat MD57: Mezi extrémem a pohodlím

Luxus po apokalypse: Dokonalý kryt s podzemním tobogánem

Luxus po apokalypse: Dokonalý kryt s podzemním tobogánem

Prožij 18 minut na Mezinárodní vesmírné stanici

Prožij 18 minut na Mezinárodní vesmírné stanici

 

Články odjinud