Kosmodrom pro turisty: Bez rakety na hranici vesmíru už za rok

Společnost Space Perspective nabídne možnost vydat se vysoko do atmosféry na palubě stratosférického balonu jménem Spaceship Neptune. Plovoucí kosmodrom má vynést první turisty na hranici vesmíru bez rakety už za rok.

Novinky z ABC:

Plovoucí kosmodrom pro turisty

Na hranici vesmíru v balonu Spaceship Neptune

Již příští rok se lidé budou moci podívat na hranici kosmického prostoru bez raket. Plánuje to společnost Space Perspective, která nabídne možnost vydat se vysoko do atmosféry na palubě stratosférického balonu jménem Spaceship Neptune. Neptune může vystoupat zhruba do výšky 30 kilometrů – a nabídne tak rozhled skoro na úrovni toho, jaký se nabízí astronautům.

Celý výlet nahoru a dolů má trvat zhruba 4 hodiny. Space Perspective nedávno pořídila oceánskou loď, která bude schopna zachytit moduly vracející se na hladinu moře – plavidlo nese jméno Voyager na počest stejnojmenných kosmických sond Voyager 1 a 2. Luxusní výlet má jednoho cestujícího stát v přepočtu zhruba 2 a půl milionu korun.

Vesmírná mise Inspiration4: Turisté sami ve vesmíru a na Netflixu

Odkud se vzali motýli?

Nová studie odhalila, že se motýli objevili teprve před 100 miliony let v Severní Americe. Vědci z Floridského muzea přírodní historie k tomu dospěli zkoumáním 11 vzácných fosilií prehistorických motýlů i vývoje motýlího DNA.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.