ABC uvádí speciál Vesmír

Vzrušující, barevný a všude kolem nás, takový je náš vesmír, do kterého vás zveme v našem nejnovějším speciálu.

Předně je nutné říci, že tenhle speciál ábíčka je skutečně speciální: Se 164 stranami a kolem tisícovky fotografií a ilustrací připomíná spíše encyklopedii. Není to ale nudný výčet vesmírných těles, ale vzrušující čtení o současné vědě. Podíváte se na moderní objevy v naší Sluneční soustavě i ve vzdáleném vesmíru, poletíte se sondami ke kometám a zúčastníte se hledání a objevování exoplanet, anebo hledání vody na Měsíci.

Ábíčkovský speciál nemá na svědomí nikdo jiný, než redakční expert na vesmír Petr Kubala. Právě on v posledních letech přináší v klasickém ábíčku stovky textů o moderní vesmírné technice a žhavých objevech (někdy doslova, zvlášť, když jde o hvězdy). Pro speciál si vybral ty nejzajímavější a opatřil je novými informacemi a fotografiemi. Proto si můžete být jistí, že po přečtení budete vědět o současném vědeckém poznání vesmíru vše. A co najdete uvnitř?

Koupit ABC speciál Vesmír online >

Hluboký vesmír

Foto:  ABC

Hluboký vesmír – to jsou objekty a jevy mimo naší Sluneční soustavu. My se věnujeme hodně životu hvězd a zblízka se díváme i na černé díry. Zjistíte, jak se fotí černá díra, jak se měří vzdálenosti ve vesmíru, anebo, jak podle rychlosti rotace poznat stáří hvězdy.

Blízký vesmír

Foto:  ABC

Blízký vesmír – už podle názvu je jasné, že nebude tak úplně daleko (i když samozřejmě je to pořádná štreka, třeba k nejbližší exoplanetě). Poznáte sousedy našeho Slunce, podle čeho se řídí obyvatelnost exoplanet, anebo se dozvíte nejnovější poznatky o existenci toulavých planet – těch, co nemají domácí hvězdu.

Sluneční soustava

Foto:  ABC

Sluneční soustava – Merkur, Venuše, Země, Mars… Určitě to sami dokážete doplnit dál. A asi i zvládnete stručně charakterizovat naše nejbližší planetární sousedy. Ale věděli jste třeba, jak se hledají sopky na Venuši? Jak se proměňují koncentrace kyslíku na Marsu? Co víme o Jupiteru? Jaké planetě se říká Pán měsíců? Nezapomeneme ani na ostatní planety, ale ani na komety.

Slunce, Země, Měsíc

Foto:  ABC

Slunce, Země, Měsíc – speciální sekci zabírají tři pro lidi nejdůležitější objekty Sluneční soustavy. Po přečtení budete odborníky na sluneční počasí, ale také na těžbu vody a kyslíku na Měsíci. Poletíte společně s meteority až k Zemi a podíváte se do největších kráterů na světě.

Speciál časopisu ABC o vesmíru si koupíte zde. Provede vás nekonečnem a vrátí zpět na Zemi jako cestovatele, jehož raketa letí sedmou nadsvětelnou. A jestli se o vesmír zajímáte každý den? Pak vám dokáže naservírovat ty nejnovější vědecké poznatky v úhledném a krásném balení. Ať vás čtení speciálu ABC o vesmíru baví, vám přeje celá redakce!

Časopis ABC uvádí speciál Vesmír: 164 stran a tisícovka fotek •  ABC